maandag 7 juni 2010

Het "ding" en de oerknal



Het 'ding', zo vernuftig gemaakt, zweeft tussen de hemellichamen. De mens verricht wat handelingen op aarde en de koers van 'het ding' wordt gecorrigeerd. Knap. Het 'ding' snuffelt wat rond in het heelal om te ontdekken wat de oerknal allemaal gepresteerd heeft. Ik ben met stomheid geslagen. Van verbazing. Wellicht bouwen we nog eens een keer een tempel op Mars, met een altaar erin om de "Oerknal" te eren en het 'ding' offers te brengen. God kan het wel vergeten.
Ik kijk naar een paar simpele hegge-blaadjes. Nu sta ik nog verbaasder. In plaats van met stomheid geslagen te zijn gaat mijn mond vanzelf open en zegt: "HALLELUJA"!!!
Wat een Kunstenaar is mijn Vader, wat een vormgeving, wat een kleurenspel. Ik houd het toch maar op mijn Vader
Laat de Oerknal maar barsten.

En dat 'ding' maar snuffelen daarboven. Stom 'ding'. Weet hij veel dat 'het' bewijs dat hij
zoekt hier gewoon langs de weg groeit.
********************************************
Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden...... wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben.
Cornelis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten